ذخیره پست اینستاگرام و راه‌کارهای تشویق مخاطب

5 آبان 1400
نویسنده: سینا (مطهر) اکبر

اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های مجازی جهان، فضای خوبی برای گسترش انواع مختلف کسب‌وکار شده است. تقریبا همیشه این موضوع را شنیده‌ایم که ذخیره پست اینستاگرام و لایک بیشتر، به معنای افزایش دیده شدن در محیط اینستا و درنتیجه افزایش فروش محصول و یا خدمات به شمار می‌رود.

در مدت اخیر، با تغییر الگوریتم اینستاگرام، میزان سیو شدن پست‌هایتان عامل موثری در دیده شدن به شمار می‌رود. اگر به عنوان صاحبان کسب‌وکار فعال در این شبکه اجتماعی، قصد دارید تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید، باید با تغییر الگوریتم اینستاگرام، نحوه فعالیت خود را نیز تغییر دهید. شما می‌توانید با تکنیک‌های بسیار ساده، مخاطبان خود را به ذخیره پست اینستاگرام تشویق کنید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با این تکنیک‌ها آشنا کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

سیو پست اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام و اهمیت آن در دیده شدن

اگر به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، در محیط اینستاگرام مشغول فعالیت هستید، حتما تاکنون به واژه الگوریتم اینستاگرام برخورده‌اید. بهتر است بدانید این واژه به هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی پرمخاطب اشاره دارد. اگر بخواهیم کمی ساده‌تر این موضوع را بیان کنیم، باید بگوییم که هوش مصنوعی و یا همان الگوریتم اینستاگرام در هرزمانی با بررسی عملکرد کاربران جهانی تصمیم می‌گیرد که کدام موارد را در اولویت قرار دهد. خوب است بدانید الگوریتم اینستاگرام همان ماشینی است که تصمیم می‌گیرد وقتی کاربر صفحه خود را باز می‌کند، چه پست‌هایی را مشاهده کند. اگر در تلاش هستید تا بیشتر دیده شوید و همچنین موفقیت کاری بهتری در اینستاگرام داشته باشید، باید بدانید که این الگوریتم با توجه به شرایط متغیر کاربران، همواره در حال تغییر است و شما هم باید متناسب با آن نحوه عملکرد خود را تغییر دهید.

اهمیت ذخیره پست اینستاگرام در الگوریتم جدید

اکنون تا حدی با الگوریتم اینستاگرام آشنایی پیدا کردید. همان‌طور که ذکر کردیم، الگوریتم اینستاگرام به‌طور مداوم با توجه به نحوه عملکرد کاربران خود، در حال تغییر است. به‌طورکلی این الگوریتم بر اساس پارامتری به نام نرخ تعامل محتواها را دسته‌بندی کرده و از آن به عنوان ملاکی برای میزان ارزشمند بودن محتواها استفاده می‌کند. مهم‌ترین ملاک‌هایی که بر نرخ تعامل تاثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از: تعداد لایک، تعداد کامنت، تعداد به اشتراک‌گذاری و تعداد سیو یا ذخیره کردن پست. تا مدتی پیش، شما برای بیشتر دیده شدن در محیط اینستاگرام، نیاز به لایک بیشتری داشتید، یعنی مهم‌ترین پارامتر تاثیرگذار بر نرخ تعامل، لایک بود. اما بهتر است بدانید طبق الگوریتم جدید این شبکه اجتماعی، اکنون یکی از عوامل موثر در دیده شدن پست، میزان ذخیره پست اینستاگرام توسط کاربران است.

نحوه تشویق مخاطبان به ذخیره پست اینستاگرام

حتما اکنون که دانستید، الگوریتم جدید اینستا به میزان ذخیره پست‌ اینستاگرام بیش‌ترین اهمیت را می‌دهد، می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید مخاطبانتان را به سیو کردن پست‌ها تشویق کنید. همیشه راه‌حل‌هایی برای هر کار و یا مشکلی وجود دارد. پس در ادامه با ما باشید تا با ترفندهای جالب تشویق مخاطبانتان برای ذخیره پست اینستاگرام آشنا شوید.

تولید محتوای آموزشی ساده و کاربردی

در هر کسب‌وکاری که هستید و یا در هر زمینه‌ای که در حال فعالیتید، همیشه می‌توانید از آموزش‌های ساده و کاربردی در همان زمینه فعالیتی خود برای جذب مخاطب استفاده کنید. برای مثال فرض کنید که شما در پیج خود یکی از هنرهای دست خود را می‌فروشید. در این زمان می‌توانید یکی از ساده‌ترین موارد فروشی خود را در قالب یک آموزش ساده و ویدیویی، در پیج خود ارائه کنید. با این کار به‌راحتی می‌توانید از مخاطبین خود بخواهید تا با ذخیره پست اینستاگرام رضایت خود را اعلام کنند.

ویدیوهای انگیزشی و ذخیره پست اینستاگرام

ویدیوهای انگیزشی همیشه مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید یک ویدیوی تقریبا طولانی اما مفید، از نحوه موفقیت شغلی خود و انگیزه‌هایتان تهیه‌ کرده و مخاطبانتان را به جنگیدن برای زندگی دعوت کنید. اگر شما اکنون از دید دیگران فرد موفقی در کسب‌وکار خود باشید، قطعا شنیدن پشت صحنه زندگی، تلاش‌ها و سختی‌هایی که برای رسیدن به هدفتان کشیده‌اید، برای دیگران جذاب و انگیزه دهنده خواهد بود. این‌گونه ویدیوها آمار ذخیره پست اینستاگرام را بالا می‌برند.

تولید محتوای همیشه سبز

آیا می‌دانید محتوای همیشه سبز چیست؟ محتوای همیشه سبز به این معناست که اطلاعاتی که در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهید، هرگز تاریخ انقضا ندارد. برای مثال پرداختن به زندگی‌نامه حافظ هرگز قدیمی نخواهد شد. همچنین همیشه در تمام حوزه‌های فعالیتی یک سری ترفندهای جذاب و کاربردی وجود دارند که هرگز انقضا نخواهند داشت. در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، همیشه می‌توانید چنین محتواهایی تولید کرده و به اشتراک بگذارید.

تولید محتوای اینفوگرافیک اینستاگرام

تولید محتوای اینفوگرافیک و ذخیره پست اینستاگرام

محتوای اینفوگرافیک یعنی ارائه اطلاعات یا اطلاع‌رسانی از طریق تصویر. استفاده از محتوای اینفوگرافیک باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل‌توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله‌ای طولانی‌ باشد، به‌سادگی از طریق بصری دریافت کرده و حتی به راحتی آن را به خاطر بسپارد. مختصر و مفید بودن این نوع محتواها باعث جذب مخاطب خواهد شد.

درخواست سیو از مخاطب یا همان call to action

تصور کنید که شما تمام راه‌ها را برای تشویق مخاطب خود به منظور ذخیره پست اینستاگرام، انجام داده‌اید. در پایان باید بگوییم که یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ذخیره پست اینستاگرام، خواستن از مخاطب محسوب می‌شود. به این روش در اصطلاح call to action می‌گویند. شما می‌توانید در ابتدای ویدیوهای خود قبل از هر کاری، به‌طور شفاهی مخاطبانتان را متقاعد کنید که با ذخیره پست اینستاگرام از شما حمایت کنند. البته این کار در کپشن به صورت نوشتاری نیز بی تاثیر نخواهد بود.

سخن پایانی

اکنون دیگر بیشتر صاحبان کسب‌وکارها سعی کرده‌اند تا به منظور افزایش فروش محصول و یا خدمات خود، در شبکه مجازی پرطرفدار اینستاگرام فعالیت داشته باشند. این شبکه مجازی طوری طراحی شده است که به راحتی می‌تواند با توجه به علاقه‌مندی‌هایتان، پست‌های مشابهی را در قسمت اکسپلور به شما پیشنهاد دهد. چهار مورد مهم برای هوش مصنوعی اینستاگرام که با توجه به آن‌ها پست‌های محبوب‌تر به دیگران نشان داده می‌شود، میزان لایک هر پست، تعداد کامنت، تعداد به اشتراک‌گذاری و میزان ذخیره شدن پست، هستند. اکنون اما مهم‌ترین مورد برای اینستاگرام به منظور نشان دادن هرچه بیشتر یک پست، میزان سیو شدن آن به شمار می‌رود. برای ذخیره پست اینستاگرام توسط مخاطبانتان، باید با هوشمندی بیشتر سعی کنید تا ویدیوهای مفید و جذاب بسازید. اکنون شما بگویید که از چه ترفندی برای تشویق مخاطبانتان به منظور سیو کردن پست استفاده می‌کنید؟ می‌توانید تجربه خود را با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.